לימוד שחיה לילדים

בעידן הנוכחי בו אנו נמצאים, לעיתים נדמה כי סך האפשרויות וענפי הספורט בהן ניתן ואף מומלץ להתאמן,  עולה על הזמן הפנוי שיש לאדם הממוצע ביום, בשבוע ולעיתים אפילו בחודש. אך כאשר מדובר בפעילות ספורטיבית, אשר מתאימה גם לפעילות עבור כמות גדולה של שרירים וכזו המתאימה לא רק למבוגרים אלא גם לילדים החל מגיל שלוש, מדובר ככל הנראה בשחיה. עולם השחיה בשנים האחרונות והולך ומתפתח ומלבד בריכות שחיה שנוכל להגיע אליהן בכל נקודה בארץ, הוא גם הופך להרבה יותר פופולרי עבור ילדים ולא רק בשל זמן הכיף שבמים אלא בעיקר בשל התרומה הפיזית והשכלית שקיימת באימוני שחיה. 

 

קבוצתית או פרטנית

לימודי שחיה לילידים מתאפשרים כיום לא רק דרך לימוד של ממספר דרכים וטכניקות שחיה, אלא גם בשל אפשרויות הלמידה השונות, בין אם נבקש עבור ילדינו לימודי שחיה פרטיים ועד ללימודי שחיה קבוצתיים. בכל אחת מדרכי הלמידה הללו קיימים יתרונות שונים, בין אם מדובר בילד מעט בישן הזקוק לקבוצה בה חוזרים על התנועות עליהן היה מתבייש לחזור בשיעור פרטני. ובין אם מדובר ברצון של הילד להתקדם במהירות וזקוק להדרכה פרטנית ומעמיקה, על מנת להשתמש בטכניקות שחיה בצורה נכונה. 

 

פיתוח שכלי ופיזי

התפתחות גופם של הילדים בגילאים קטנים הינה קריטית במיוחד, על כן לימודי שחיה לילדים נחשבים כדרך המעולה ביותר להבטיח התפתחות יעילה ובריאה לילדים. ראשית כל שחיה מאפשרת הפעלה של מרבית שרירי הגוף, דבר המאפשר התפתחות תקינה ובריאה של אזורים רבים בגוף. יתרון נוסף הוא פיתוח קוגניטיבי תקין בעזרת שחיה, המאפשרת לא רק התמצאות מעולה במרחב אלא גם פעילות של שני צידי הגפיים במקביל ומאפשר בנייה בריאה של נוירונים במוח.